Sider

mandag 11. juni 2012

Kjole Burda 7798

Prøver ut eit nytt kjolemønster; Burda nr 7798 som inneheld både tunica, topp og kjole i samme snittmønster.
Kjolen er heilt etter mønsteret og er ei prøve med tanke på å bruke samme mønster til fleire kjoler!
Sydd i bommullschambrey fra Textart. Syntest kjolen blei litt kjedelig så måtte pynte med prikkaknapper fra S&S!

Skjørtedelen på kjolen er skråklipt, dette gir fint fall i skjørtet

Ysynleg glidelås i ryggen

Bryststykket har innsnitt, dvs det skulle vere legg, men det oppdaga eg da eg las i sømbeskrivelsen etter at eg var ferdig!


3 kommentarer:

  1. Flott kjole, Elin!

    Tusen takk for din kommentar i bloggen min. Du spurte om hvordan jeg har laget halsen inn i den blå tunika. Tror det er litt vanskelig å forklare, men skal prøve (er ikke norsk, skjønner du).

    Jeg hadde en lapp og har sydd den sammen på kort kant. Så jeg har en sirkel nå. Etterpå har jeg legget den på hverandre med vrang side på hverandre. Men da legget jeg ene kanten 2,5 cm. til høyre. Og sånn får du så en snudd hals. Håper du skjønner hva jeg mener :o)

    Hilsen...
    Nicole

    SvarSlett
  2. Denne kjolen er så flott, og sitter kjempefint på deg! Jeg lurer på å kjøpe mønsteret bare fordi kjolen din er så fin!

    SvarSlett
  3. Takk!
    Ja eg er svært fornøyd med dette mønsteret og har akkurat sydd ein til i lin. Skal blogge den seinere i kveld!

    SvarSlett