Sider

torsdag 14. mars 2013

Kjole med "skjeiv" halsåpning

Denne kjoleideen fekk etter å surfa rundt på nettet etter tips; utruleg mange spennande ideer å plukke opp der "out in space"!
Med utgangspunkt i mitt eige grunnmønster har eg denne gangen sydd ein prikkakjole med halsåpninga plassert til siden for midten. Grubla ei stund på korleis eg skulle gjere det, og enda opp med å legge ei fold i stoffet på bryststykket slik at der egentlig ikkje er åpning, det berre ser slik ut!
Kjolen er sydd i velour og jersey fra Textart. Ribb og krokalisser fra S&S, medan knappane kjem fra samlinga mi.


Nærbilde av bryststykke med "skjeiv" åpning.

 
Her har eg brukt raud krokalisse som diskre pynt!

Pynt i nakken hører med på alle mine kjoler!

5 kommentarer:

  1. Kjolen er nyyydelig, men mest av alt elsker jeg nakkepynten din. For en herlig signaturdetalj!!

    SvarSlett
  2. Så flott kjole med lekker pynt!

    SvarSlett
  3. Utrolig flott kjole du har laget! Jeg liker både fargekombinasjonen du har brukt og alle de fine detaljene. Med røde strømper til så må jo denne bli helknæsj!

    Beste hilsen fra Solveig/house of hopen

    SvarSlett
  4. Takk til dokke for koselige meldinger!

    SvarSlett
  5. Nydelig kjole! Jeg falt også for nakkepynten din, og hvordan du bruker kroklissene.

    SvarSlett