Sider

torsdag 7. februar 2013

Herre T-skjorte

Har vært på utkikk etter mønster på herrekle og fant dette mønsteret hos Kreativ Føhr HerrenShirtMix  T-skjortemønster med V- eller U-hals og med kort el lang erme.
Mønsteret er tysk og dermed noe vanskelig å lese arbeidsbeskrivelsen, men ved et såpass enkelt prosjekt er det ikkje noe problem.
Jeg syr skjorta med V-hals og lang erme. Skjorta er sydd heilt etter mønsteret, men fordi stoffet er ganske tynt dobbla jeg skulderstykka. T-skjorta er sydd av eit gammelt jersey stretchlaken; jersey er jersey!
Min konklusjon er at dette er eit godt mønster som kanskje passer best til slanke menn. Jeg har sydd i str L; mellom S-M-L er det jevn størrelseøkning, men fra L-XL er der eit større tillegg så den passer sannsynligvis til menn med litt pondus også.
Stolt ung mann med ny T-skjorte

Denne gangen har jeg brukt tvillingnål 4mm til stikninger

2 kommentarer:

  1. så fin! jeg lurer på om jeg skal bestille dette mønsteret! men jeg lurer på om det er ferdig utklippte deler oppi??

    fra lena

    SvarSlett