Sider

fredag 18. mai 2012

Slik syr eg lommer og glidelås i dongrybukser

Det er svært lenge sidan eg har sydd bukse med både lommer og glidelås. Måtte tenke meg litt om!
Lager ein enkel arbeidsbeskrivelse så blir det lettere neste gang!

Her er dei fire delane til venstre framlomme; Lommeforbunn og framdel, lommeskilt og klokkelomme.

Lommeskilt med klokkelomme sydd fast til lommeforbunn.
Lommeframdel sydd til forbuksa.

Lommefor vrengt over til vranga

Lomme ferdig stika og festet til frambuksa



   
Vrangsida!     
Så er det tid for å sy i glidelåsen og da begynner eg med å sy skrittsaumen midt framme opp til der glidelåsen begynner     
Glidelåsen syes fast først fra vrangsida----


--og stikes ned på rettsida av glidelåsen
 
Fra vrangsida av buksa: Brett  til side gylfklaffen og fest glidelåsen med ei hjelpestikning fra vrangsida
Fra retta syr du no pyntestikningane i lengda på glidelåsen oppå hjelpestikninga; husk at gylfklaffen fortsatt er bretta til siden.


Før du syr resten av stikninga må du brette klaffen tilbake og syr "svingen" fra retta.
Bildet har snudd seg; men slik er det ferdige resultatet!
Baklommer syr eg på før eg syr samman buksa!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar